'Οταν το 1926 έφτασαν στη Νέα Υόρκη 19 γλυπτά του Ρουμάνου καλλιτέχνη Constantin Brâncuși, οι υπάλληλοι των τελωνείων δεν τα θεώρησαν έργα τέχνης και επέβαλαν φόρο χαρακτηρίζοντάς τα απλώς μεταλλικά αντικείμενα.
Ανάμεσά τους και το "πουλί στο χώρο".
Ο Marcel Duchamp που συνόδευε τα γλυπτά, ο Αμερικανός φωτογράφος Edward Steichen, που επρόκειτο να αγοράσει το γλυπτό, και ο Brâncuși εξεμάνησαν.
Στη δίκη που έγινε οι δικαστές τελικά απεφάνθησαν ότι το μη αναπαραστατικό γλυπτό ήταν όντως έργο τέχνης
α] επειδή ήταν όμορφο και συμμετρικό
β] ήταν αυθεντικό έργο επαγγελματία γλύπτη και
γ] δεν είχε χρηστική αξία
οπότε δεν υπόκειταν σε φόρο.
Απόσπασμα από τα πρακτικά της δίκης όπου ο Edward Steichen δηλώνει ότι το έργο δεν μοιάζει με πουλί αλλά το αισθάνεται σαν πουλί επειδή ο καλλιτέχνης έτσι το χαρακτήρισε.
βιβλιογραφία
The 20th-century Art Book. (1999). London: Phaidon
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου