Πέμπτη 16 Φεβρουαρίου 2017

Το άχρωμο 1958 του Piero Manzoni


                                                 Αchrome 1958                                                 
                                                 PIERO MANZONI  []

Ένας από μια σειρά μονοχρωματικών πινάκων που τους ονόμασε Achromes.
Πειραματίστηκε με χαραγμένες επιφάνιες που βουτούσε σε υγρή καολίνη (λευκή πορσελάνη) και τις άφηνε να στεγνώσουν,
εξ ου και η "ανάγλυφη" επιφάνειά τους.
Επομένως το έργο φτιαχνόταν σχεδόν από μόνο του.

Είναι άραγε η τεχνική του Manzoni πολύ διαφορετική από το στάξιμο της μπογιάς που επιχειρούσε παλιότερα ο Pollock;
Mάλλον ο Μαντσόνι προχωράει πιο πέρα από την έμφαση στο καθ' αυτό "γεγονός του δημιουργειν", αφού η ουσιαστική δημιουργία αφήνεται στην τύχη.
Από την άλλη μεριά, κι αυτός δε μένει εντελώς αμέτοχος.
Έχει προηγηθεί η δημιουργία των χαραγμένων επιφανειών και η παρασκευή της καολίνης..



Γιατί διάλεξε το απόλυτα λευκό;
Aπόπειρα μιας "νέας καλλιτεχνικής σύλληψης" με έμφαση στην απλότητα/αγνότητα;
Επηρεασμός από τα μονόχρωμα μπλε του Yves Klein που είδε στην έκθεση στην Galleria Apollinaire του Μιλάνου την προηγούμενη χρονιά;




"H αφαίρεση και οι αναφορές πρέπει να αποφεύγονται εντελώς. Καθώς είμαστε ελεύθεροι να εφευρίσκουμε πρέπει να πετύχουμε την κατασκευή ενός κόσμου που μετριέται μόνο με τους δικούς του όρους. Δεν μπορούμε σε καμία περίπτωση να θεωρούμε τον πίνακα ως χώρο για να προβάλουμε την πνευματική μας σκηνογραφία. Είναι μια περιοχή στην οποία ερευνούμε την ανακάλυψη των πρώτων μορφών."

Piero Manzoni, 1957



Κείμενο - ετικέτα στο Άχρωμο 1958, στην έκθεση:
Art in Our Time: 1950 to the Present, Walker Art Center, Minneapolis,
September 5, 1999 to September 2, 2001.




webliography

Piero Manzoni Achrome [Guggenheim]

 

Piero Manzoni Achrome [Walker Art Center]




Το αρχείο Piero Manzoni

Η Τεχνική του Τζάκσον Πόλλοκ action painting και dripping [μπλογκ τέμπερες]


βιβλιογραφία

Godfrey, T. (2001). Εννοιολογική Τέχνη. Αθήνα: Καστανιώτης
σελ. 79-82

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου